Strona korzysta z ciasteczek zgodnie z Polityką plików Cookies . Korzystając z niej wyrażasz zgodnę na używanie ciasteczek, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Który Bank ma najlepszą infolinię?

Jeśli chcemy zasięgnąć jakieś porady w naszym banku, lub chcemy rozwiązać problem, jaki nas spotkał ze strony rachunku osobistego, to najczęściej sięgamy po prostu po telefon, by zadzwonić na infolinię. A jak doskonale zdajemy sobie sprawę, z infoliniami różnie bywa. Te które nie są obsługiwane zbyt dobrze, wymagają od konsumentów naprawdę bardzo dużo cierpliwości.
Często to właśnie od infolinii będzie zależeć to, czy na pewno klienci zdecydują się na jakąś usługę, czy jednak wybiorą konkurencję. A jeśli bank traci potencjalnego klienta, to jednocześnie wyrzuca jakąś część pieniędzy wydanych na marketing w błoto. Największe spółki na cele marketingowe, wydają rocznie około 60 milionów złotych.

Firma ARC Rynek i Opinia zajmowali się badaniami na temat obsługi infolinii. W ciągu kilku miesięcy przeprowadzili ankiety w gronie prawie 2 tysięcy konsumentów korzystających z infolinii największych banków. Do badań wykorzystano aż 12 placówek.

Zdecydowanie najlepiej radzi sobie PKO BP, który otrzymał aż 97,7 punktów. Maksymalna ilość punktów jaka była możliwa do zebrania wynosiła 100. Klienci tego banku rzeczywiście nie muszą zbyt długo czekać na połączenie. Ponieważ specjaliście odpowiadali średnio po około 2 sekundach, po nawiązaniu połączenia.
Drugie miejsce, z 4 punktami mniej na koncie, zyskał Credit Agricole. Jeśli chodzi o obsługę klienta, to rzeczywiście te dwie placówki są niebywałymi liderami w polskiej bankowości. Trzecie miejsce, jednocześnie mieszcząc się jeszcze na podium, zajął Eurobank. Niestety ostatnie miejsce przypadło placówce Raifeisen Polbank, która zdobyła zaledwie 69,9 punktów.
Przedostatnie miejsce przypadło placówce Alior Bank. Bank zyskał 77,9 punków, co dość słabo wychodzi na tle ich głównego hasła reklamującego wyższą kulturę bankowości.

W jaki sposób był przeprowadzany test? Oczywiście na pierwszym miejscu oceniano czas oczekiwania na połączenie z konsultantem. Ale to nie były jedyne zagadnienia umieszczone w ankiecie.
Oprócz tego, trzeba było jeszcze zapunktować w odpowiedziach na zadane pytania. Oczywiście liczyła się kultura osobista konsultanta, jego wiedza, jak i również struktur techniczna infolinii. Na przykład ile działów mieściło się w jednej infolinii, czy klienci musieli długo oczekiwać na rozmowę przeskakując z numerka na numerek na klawiaturze telefonu.

Można spokojnie stwierdzić, że infolinie obsługiwane są coraz lepiej. Tylko w 2010 roku, telefoniczna obsługa klienta zdobywała średnio 66 punktów. Pięć lat później średnia podniosła się aż do 83 punktów. Chociaż jeszcze do oceny bardzo dobrej, trochę brakuje, to jednak nie ma co ukrywać, że ta granica zaciera się coraz bardziej.

Jeśli chodzi o średni czas oczekiwani na rozmowę, to wynosił on we wszystkich placówkach około 24 sekundy. Natomiast najgorszy wynik miał Bank Pekao. Ponieważ konsumenci dzwoniący na infolinię tego banku musieli odczekać średnio 54 sekundy na zgłoszenie się konsultanta. Na szczęście ich kultura i merytoryka zdecydowania nadgania ogólną punktację. Więc w przypadku tej placówki jeszcze opłaca się poczekać.

Czy nadal powinniśmy upierać się przy infolinii, czy może jednak istnieją zdecydowanie lepsze formy kontaktu z bankiem. Jeśli wyślemy do specjalistów wiadomość e-mail, to odpowiedź powinniśmy otrzymać mniej więcej w ciągu 5-6 godzin. Znowu w tym typie komunikacji liderem jest PKO BP, który odpowiada na wiadomości pozostawione na skrzynce elektronicznej, mniej więcej w ciągu 1,4 h.
Bank Pekao za to odpowiada średnio następnego dnia, ponieważ przeciętny okres oczekiwania wynosi około14,7 godziny.

W całym zestawieniu są banki, które nie tylko nie zamierzają opuścić swoje miejsca, ale jednocześnie przykładają wszelkie starania, żeby być jeszcze lepszymi. Natomiast jeśli tutaj akurat chodzi o infolinię, to zdecydowanie jakość tej usługi obniżył Bank Pekao, jak i również ING Bank Śląski.

Opinie

Dodaj Opinię

Nowości

sprawdź jakie mamy dla Ciebie nowości!

Nasi eksperci polecają

Chwilówka Netcredit

Netcredit.pl

W świątecznej promocji chwilówka na 30 dni nawet na 1500 zł bez opłat!

Kredyt pozabankowy Provident

Provident.pl

Numer jeden w pożyczkach ratalnych - 15000 zł pozabankowo na niski procent.

Pożyczka BNP Paribas

BNPParibas.pl

Szybka pożyczka online dostępna w 15 minut - 10000 zł.

Pożyczka w Alior Bank

Pożyczka gotówkowa Alior Bank

Bank gwarantuje najniższą ratę pożyczki do 150,000 zł, minimum formalności.

Szybka pożyczka online na samochód

Kredyt samochodowy od Alior Bank

Pożyczka na 5% do 10 lat do 120 tyś zł z możliwością konsolidacji kredytów

Pożyczka w banku BPH

Kredyt Gotówkowy Bank BPH

Szybki kredyt - pożyczka na dowolny cel. 1,5 miliona zawodolonych klientów !

Szybki Kredyt Mini Ratka

Mini Ratka PKO Bank Polski – Szybki kredyt Gotówkowy

Szybka pożyczka od PKO Bank Polski do 120,000 zł, możliwość konsolidacji innych pożyczek

Karta Kredytowa Raiffeisen Polbank

Karta Kredytowa Raiffeisen Polbank Visa

Zwrot do nawet 360 zł za zakupy, 56 dni bez odsetek i 12 rat w karcie bez odsetek.

Karta Kredytowa Alior Sync

Karta Kredytowa Alior Sync

Darmowe wydanie karty, wysoki limit kredytowy, do aż 58 dni bez odesetek.

Karta Kredytowa Deutsche Bank

Karta Kredytowa Deutsche Bank

Bogaty pakiet ubezpieczeń, rabaty u wielu partnerów nawet do 50% i 54 dni bez odesetek na karcie.

Konto oszczędnościowe BGŻOptima

Konto Oszczędnościowe BGŻOptima

Atrakcyjne oprocentowanie nawet 3,6% , brak opłat i darmowe przelewy.

Konto osobiste mBank

Konto Bankowe mBank

Darmowe konto bankowe - darmowe przelewy i wypłaty w ponad 4800 bankomatach w Polsce.

Konto osobiste ING BANK ŚLĄSKI

Konto Bankowe ING Bank Śląski

Nowoczesne konto bez opłat za prowadzenie, darmowe bankomaty i karta zbliżeniowa.